Afgelopen donderdag 25 april was de jaarlijkse Algemene Leden Vergadering van de buurtvereniging Rembrandt. Dit keer te gast in het buurthuis van de Watertoren. Met 20 deelnemers een onverwacht goede opkomst want niet alleen stortregende het, we moesten ook iets verder lopen dit keer. Maar dat werd gelukkig gecompenseerd door goede koffie, thee en koekjes.

Met maar liefst 10 onderwerpen op de agenda had het bestuur goed zijn best gedaan en met een cliffhanger opende Richard de vergadering. We begonnen met een voorstel-rondje, heel prettig om even te horen wie er allemaal is, waar men woont en hoe lang al. Waar de ene al 56 jaar met veel plezier in onze buurt woont is een ander er net 3 maanden geleden komen wonen. De activiteiten van 2023 passeerden de revue, net als de plannen voor 2024, met daarbij de uitnodiging dat als je een idee hebt, je dit altijd kunt aankaarten bij het bestuur en daar dan mogelijk, naast een bijdrage vanuit het bestuur ook zelfs nog een subsidie voor kunt krijgen. Schroom dus niet en kom maar met je ideeën.

Het verplichte hoofdstuk financiën werd duidelijk en vlotjes uitgelegd en ook de begroting voor het nieuwe jaar riep geen nadere vragen op. Mooi om te zien hoe transparant en uitnodigend het bestuur open staat voor initiatieven uit de buurt. Vervolgens werd het onderwerp duurzaamheid toegelicht waarbij de deelnemers alles hoorden over boomspiegels en tegelwippen. Zorgen over de ruimtelijke ordening waren er ook want naast de parkeerproblematiek is uitgebreid gesproken over de gevaarlijke verkeerssituatie kruising Ruysdaelkade / Beethovensingel. Binnenkort start de gemeente met de aanpassing van die kruising om de overzichtelijkheid (en daarmee de veiligheid) te verbeteren. Tenslotte kregen we een uitgebreide toelichting over de plannen voor het speelveld en -pleintje en ook daar wordt zeer binnenkort gestart met werkzaamheden.

Lees verder in het nieuwsartikel: “Update over de kruising Nicolaas Beetskade en de Ruysdaelkade”

Toen was het tijd voor de uitsmijter van de avond … de nieuwe website. Wij werden live door de nieuwe website van de buurtvereniging geleid en met bewondering en respect hebben alle aanwezigen gezien wat een prachtige site er is gecreëerd. Waar onze buurt aan de ene kant historie ademt is er door de website nu een prachtige brug geslagen naar de moderne digitale tijd. Kijk zelf maar eens op www.buurtverenigingrembrandt.nl en meld u aan voor de digitale nieuwsbrief of word lid als u dat nog niet bent. Ontdek daarnaast historische foto’s en verhalen, praktische tips en tricks en handige weetjes over de locatie van afvalcontainers, deelauto’s etc. en als u suggesties heeft voor de website, geef het door aan de redactie.

Daarmee kwamen we aan het eind en was de jaarlijkse ALV niet alleen een verplicht informatief moment, maar ook een gezellige kennismaking en een leerzame avond. Dank aan het bestuur en alle aanwezigen.

Marco van der Heijden

Als coördinator van de straatcontactpersonen zorgt Marco voor een extra connectie tussen bewoners en bestuur. Met zijn kennis en ervaring ondersteunt hij de buurt(vereniging) ad-hoc bij commerciële en financiële vraagstukken en hij biedt graag een helpende hand bij veel initiatieven in onze prachtige buurt.